Saturday, July 16, 2011

bila kita nakkan sesuatu, Allah mesti tunjuk jalan.

salam semua..
korang semua mesti ada cita2 dan keinginan masing2 kan?
ada yang nak ada butik sendiri, ada yang nak bukak kedai kek, ada yang nak bukak tadika sendiri, ada yang nak kawin, ada yang nak sgt jadi civil servant, ada yang nak sgt2 kerja bgs sbb nak tolong mak ayah dan sebagainya.

kalau korang semua ada keinginan dan cita2 masing2, berusaha untuk mencapai cita2 korang tu.
jangan ada keinginan je, tapi bila nak buat beribu2 alasan. duit tak cukup la, tak larat la, rasa macam takkan capai la.
apa-apa pun, cuba dulu. asalkan apa yang kita nak buat tu baik, insyaAllah Allah akan tunjuk jalan.
contoh, klu kita nak kawin tapi duit takda, kalau kita usaha jugak untuk dapat kawin, insyaAllah Allah akan tunjuk cara.

mcm sy and bf, kami belajar lagi tapi nak kawin. kitorang beranikan diri mintak dengan parents. mula2 tak berani nak cakap tapi Alhamdulillah parents kitorang bagi. lepas dapat restu dari parents, mcm2 jalan yg kitorang nampak Allah tunjuk untuk kumpul duit. so sekarang, kami tengah usaha. walaupun tak banyak, sekurang2nya ada.

lepas tu, saya dipertemukan dengan herbalife oleh kwn sy. mcm2 sy tengok testimoni yang berjaya. so, sy cuba. Alhamdulillah, bdn sy yang mcm orang umur 50 thn ni sekarang dah ok. takda sakit2 pinggang yang dasyat, tulang lutut pun dah ok, takda sembelit and buasir pun hilang. badan saya pun dah turun berat badan 2kg dlm masa dua minggu. yang lagi dasyat, tenaga sy bertambah, mengalahkan tenaga lelaki..hehehe.
Alhamdulillah, ada hikmah jugak saya jumpa herbalife. insyaAllah saya akan cuba untuk terus dengan herbalife  and dapat income dari herbalife.

so, korang kalau ada apa2 yang korang nak buat, beranikan diri untuk buat dan cuba. sebab bila belum cuba belum tau. sama la sape2 yang teringin nak kawin tapi takut mak ayah tak bagi, cuba tanya diorang dulu. mana la tau mak ayah korang tu very open minded, semua dia nak tanggung ke kan...hehehe. point kat sini, cuba dulu baru boleh buat conclusion. ok?

renung2kan dan selamat beramal..hehehe.

p/s: nak tau pasal herbalife? boleh la contact sy yer. 0145488793.

2 comments:

fiD said...

insyaallah, setiap orang ade rezeki masing2 kan...

~miss tie~ said...

betul tu fid..;)